mandag 10. september 2012

Hylle

På en interiørbutikk i Tromsø så jeg en hylle jeg godt kunne tenkt meg, men da jeg så prislappen så ombestemte jeg meg. På en annen butikk så jeg en annen hylle, men den passet ikke på størrelsen. Sistnevnte var derimot bygd på et artig vis med sammensatt bokser. Ideen likte jeg, og den tok jeg med meg gratis.

Hjemme igjen tok jeg mål av veggen, tegnet noen firkanter og kjørte til trevarehandelen. På biltaket fikk jeg med meg to planker til en brøkdel av prisen av den første hylla jeg så. Så malte jeg noen strøk, kappet en haug med plankebiter og tok fatt med spikerpistolen. Resultatet ble kanskje ikke like vinkelrett som det man får kjøpt, men denne er selvbygd, selvtegnet og passer akkurat der den nå henger. Innholdet i hylla er forskjellige småting jeg har samlet opp igjen tiden, og som nå pynter opp over skrivebordet mitt.

Ingen kommentarer: